In deze blog leer je wat Google Ads is, wat de voordelen zijn van Google Ads, wie er Google Ads kan gebruiken en het voordeel is van je Google Ads uitbesteden.
Wat is Google Ads?
Google Ads is het online advertentieprogramma van Google. Google biedt betaalde advertenties die verschijnen in de resultaten pagina’s van zoekmachines met behulp van Google Adwords. Via Google Ads kan je online betaalde marketing advertenties maken om het maximale aantal mensen te bereiken dat geïnteresseerd is in de producten en services die je te bieden hebt. De Google Ads worden uitgevoerd op Pay-Per-Click (PPC) Advertising, dat betekend dat jij moet betalen wanneer een bezoeker op je advertentie klikt. Google Ads worden gebruikt om je bedrijf te promoten, producten of services te verkopen, websiteverkeer en merkbekendheid van het bedrijf bij de mensen te vergroten.
Er is geen verplichting van het minimale bedrag dat je moet uitgeven, op deze manier kun je je budget instellen en beheren. Je kan ook kiezen waar je advertentie wordt weergegeven, een budget instellen dat voor jou betaalbaar is en vervolgens eenvoudig de impact van je Google-advertentie meten.
Wat zijn de voordelen van Google Ads?
Iedereen zoekt op Google het op als ze een bepaald product of service zoeken. Door de digitalisering doet de meerderheid van de consumenten online onderzoek voordat ze een product of dienst kopen. En, je raadt het misschien al, ze gebruiken Google om hun onderzoek te doen. Als jouw bedrijf niet aanwezig is op een van de potentiële platforms, staat het gelijk aan helemaal niet bestaan in de digitale wereld. Google Ads is alleen al om deze unieke reden je tijd en investering waard. Laten we eens kijken naar de voordelen van Google Ads:
Google Ads werken sneller dan SEO
Het grootste voordeel van Google Ads (AdWords) is dat het sneller werkt dan SEO. Zowel Google Ads als SEO zijn zoekmachine marketing strategieën om meer leads en verkeer naar de website te genereren. Maar een geoptimaliseerde Google Ads-campagne kan sneller werken voor een bedrijf om direct resultaten te krijgen en de meest gewenste eerste plek in de zoekresultaten te krijgen.
Met SEO kan het jaren duren om een van je website pagina’s op de felbegeerde eerste positie voor een breed zoekwoord te zien. Sommige bedrijven zullen het misschien nooit zien. Maar wanneer je aan de slag gaat met Google AdWords, groeit je kans op het overhalen van alle organische resultaten gemakkelijk.
Helpt bij het verhogen van leads en klanten
Een van de beste voordelen van adverteren op Google is dat het helpt bij het zeer snel verhogen van leads en klanten. Een van de meest voorkomende doelen van bedrijfseigenaren is om meer leads te genereren en meer klanten te krijgen. Google Ads is een van de beste platforms voor het genereren van leads. Hiermee kan je je richten op de mensen die op zoek zijn naar wat je bedrijf te bieden heeft. Dit kunnen de producten of diensten van je bedrijf zijn, wat betekent dat je je zoekopdrachten kunt blijven verfijnen, zodat alleen degenen die je producten of diensten willen kopen, met behulp van dit platform naar je websites worden geleid. Als je campagnes correct zijn ingesteld, heeft het de potentie om gerichte leads voor je bedrijf naar je website te sturen.
Concurrentievoordeel
Wanneer iemand online zoekt naar iets dat verband houdt met je product of diensten en je geen advertenties weergeeft, maar je concurrenten wel, dan is dit een problematische situatie voor jou. Je zult uiteindelijk vrijwel onmiddellijk verlies lijden. Voor een concurrentievoordeel moet je ook de strategieën van je concurrenten kennen, hoe ze hun bedrijf promoten, wat voor soort advertenties ze weergeven, etc. Dit kun je eenvoudig in de gaten houden met behulp van Google Ads vanwege de transparantie. Probeer altijd de kansen te grijpen die op je pad komen en jezelf te onderscheiden van je concurrenten in de markt.
Google Ads is een flexibel marketing platform
Iedereen die regelmatig Google Ads gebruikt, zal je onmiddellijk vertellen dat het een flexibel marketingplatform is. Dit betekent dat het geschikt is voor alle soorten en maten bedrijven. De campagnes kunnen eenvoudig worden aangepast om specifieke online gebruikers te targeten. Je kunt mensen targeten die verschillende apparaten gebruiken, mensen op verschillende locaties en mensen op verschillende websites die eigendom zijn van Google en waarop Google Ads wordt weergegeven. Wanneer je er voor kiest om je Google ads uit te besteden, dan maak je een wijs besluit. Door het uit te besteden kan jij je focussen op andere dingen van je bedrijf, zoals het adverteren van je social media.